Från Fotöljen

på USÖs BB sitter jag nu o funderar på vad ja ska skriva men tanke verksamheten är lite segt då det varit en lång lördag och Natt samt en tuff o känslosam Söndagsmorgon.

Tittar till höger på älskling som ligger i sängen o tar igen sig och funderar på hur hon orkade utan någon smärtlindrig förutom den där morfin sprutan hon fick, hur klara hon av så många timmar med värkar o allt, Hon är helt underbar :D kvinnors styrka i att orka föda barn är helt otrolig.
jag kunde bara sitta o titta på o säga några futtiga ord som kanske hjälpte eller inte, kunde inte göra något annat än att visa att ja hela tiden fanns där vid sidan om.

Tittar jag till vänster om mig så ligger vårat underverk BENJAMIN, första blicken på honom när han kom upp på mammas mage var helt otrolig, ögonen tårades o allt var helt perfekt :D och i den stunden så visste vi inte om det var en tjej eller kille så vi fråga vad det var för något o dem hade inte kollat ännu så vi fick kolla;) det bidde en Pöjk spoling ;) han ligger o sover så gott i sin lilla säng på hjul så trött han med.
Själv vet ja inte hur det kommer sig att jag är trött för menar att jag har inte gjort något annat än att sitta där vi sidan o försökt hjälpa till så mycket jag kunnat o vara så lite som möjligt i vägen. kan vara det där att inte veta vad man ska göra för att hjälpa till och att man var orolig o spänd.

När man är klar på förlossningen så får man ju sätta i en nål, blå för pojke,röd tjej och gul tvilling. kolla lite o det var väldigt mycket blått och många gula tyckte jag, var tvungen o fråga vad gul va för det var många på hela året. känns llite overkligt att få själv sätta dit en blå nål, för det vart liksom att nu nu fick du göra det för du har fått en son :D känslan var toppen :D

Våran Benjamin föddes kl 09.59 vägde 3445 och var 50.5cm lång.
Sötaste ungen i världen enligt vårat tycke :D konstigt va? hehe
känns lite overkligt att titta på benjamin och konstatera att det där är våra, men herregud det är ju våran son!! men gud va härligt det känns när man har konstaterat det ;)

Allt kommer att gå bara man ger det lite tid, så känner jag för alla tidiga mornar och all förlorad sömn på nätterna.

nej nu ska ja fortsätta att vila med resten av min familj :D
Bild kommer när upp när vi kommer hem ;)

Out and over =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0